Weekendje Bangkok, Pattaya/Koh Larn & Koh Samet :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja & Elise - WaarBenJij.nu Weekendje Bangkok, Pattaya/Koh Larn & Koh Samet :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja & Elise - WaarBenJij.nu

Weekendje Bangkok, Pattaya/Koh Larn & Koh Samet :)

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Natasja & Elise

29 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden, maar er is eindelijk weer een blogpost van ons! :) We zijn zo druk met school, reizen, en alle andere dingen dat dit er een beetje bij in is geschoten. Maar we maken het goed, dit is ons reisverslag van een weekendje Bangkok, een lang weekend Pattaya en Koh Larn, en afgelopen weekend zijn we naar Koh Samet geweest.

Laten we beginnen bij ons weekendje Bangkok! ;) We zitten natuurlijk al in Bangkok, maar dit weekend gingen we naar Bangkok downtown met z'n vijven. 's ochtends rond negen uur namen we een taxi naar Mo Chit, waar met zn vijven in zaten, het kan allemaal hier in Thailand! Comfortabel is iets anders! :P Daarna namen we een Skytrain naar het water! Daar aangekomen hebben we een ticket gekocht voor een hop on hop off boot. Met deze boot stopten we bij alle hotspots van Bangkok. Zo hebben we Wat Pho bezocht, de grootste Boedha en ook de duurste. Het was er lekker druk maar ook echt super mooi met alle details! Verder zijn we ook langs (want de tickets waren nogal prijzig ;)) het Grand Palace gelopen. Hierna namen we weer de boot en zijn we naar Khao San Road gegaan, de backpackersstraat van Bangkok. Hier hangt echt een ongelooflijk leuke sfeer, met allemaal toeristische winkeltjes en grappig verkopers. Hierna hebben we echt heerlijk gegeten bij een restaurant bij Khao San Road, echt een hele leuke sfeer, heerlijk eten en geweldig leuke mensen natuurlijk! ;) We vertrokken daarna naar ons 'hotel' dat we hadden geboekt samen met Tabea (een Duits meisje dat oa met ons meeging), maar het bleek uiteindelijk een hostel te zijn. Het zag er prima uit, klein maar fijn, en de locatie was perfect, lekker dichtbij alles! En nu we toch in Bangkok bleven slapen mocht een bezoekje aan een skybar natuurlijk niet ontbreken! Na een hele gekke taxirit met een nogal vreemde chauffeur kwamen we aan bij Cloud47. Dit is een casual skybar, normaal moet je namelijk sjiek gekleed zijn voor skybars, maar hier mag je gewoon je shortje aanhouden. We hadden er namelijk allemaal niet aan gedacht om nette kleding mee te nemen. Het uitzicht zo hoog is echt super mega mooi!! Een prachtig uitzicht over Bangkok! We hadden cocktails besteld, en er was natuurlijk leuke muziek. Hierna zijn we weer teruggegaan naar Khao San Road waar het nog enorm druk was zo laat.

Na een prima nachtrust, vertrokken we met een TukTuk (!!!) naar the Golden Mount, waar we een aantal trappen omhoog moesten en we wederom een prachtig uitzicht hadden! Daarna gingen we naar de weekendmarket, de Chatuchak market. Hier hebben ze superveel kraampje met allerlei dingen zoals kleding, en souvenirtjes. Gezellig druk en even wat dingetjes geshopt natuurlijk! Daarna was het weer tijd om terug te gaan naar Sita Villa!

Het weekend daarna gingen we met een groepje naar Pattaya. Eerst wilden we naar Koh Samet, maar echt alle hotels/hostels waren al vol. Ach ja, dan gaan we daar toch een andere keer heen! ;) Op vrijdag gingen we met de taxi naar het busstation en vanaf daar naar Pattaya. We konden eerst ons appartement niet vinden, hahaha! Uiteindelijk bleek het de grootste, meest luxe uitziende gebouw te zijn!! Het was echt super appartement en we hadden een super mooi zwembad erbij. In de omgeving waar we zaten waren ongeveer alleen maar Russen, er hing een beetje een apart sfeertje! ;) Zaterdag en zondag zijn we naar Koh Larn geweest met de boot, heerlijk luieren op het stand! ^^ Ook zijn we beide dagen naar hetzelfde restaurantje geweest, een heel erg leuk tentje met heerlijk eten! Je kunt dit dus wel een luxe weekendje noemen! :P Maandag hebben we lekker gezwommen in het zwembad en rond één uur zouden we weggaan. Uiteindelijk werd het half twee omdat de man van het appartement een beetje laat was! ;)

Ook afgelopen weekend zijn we naar het strand geweest. Het weekend ervoor was alles dus vol geboekt op Koh Samet, maar dit weekend was er nog genoeg vrij! Vrijdag aan het eind van de ochtend vertrokken we naar Koh Samet. We gingen eerst met de taxi, de skytrain, de bus, de boot en toen moesten we een klein stukje lopen naar onze kamer. Een erg basic appartementje/kamer maar helemaal prima voor twee nachtjes! We zijn nog even naar het strand gelopen waar het enorm gezellig was, allemaal restaurantjes/barretjes, leuke lichtjes en muziek en er waren vuurshows! :) Na een lange dag reizen gingen we lekker slapen en de volgende dag gingen we naar het strand. Hier hebben we zo ongeveer de hele dag gelegen, haha! Lekker boekjes lezen, zonnen, zwemmen, zonnen, en weer boekjes lezen haha! :P 's avonds hebben we ook heerlijk gegeten op het strand, beter kon het niet geloof ik! Ook zijn we naar een beachbar geweest waar we een cocktail hadden besteld en er was ook weer een vuurshow! Helaas, voelde ik me niet helemaal fit en Natasja was de dag ervoor ook al niet helemaal fit. Ook de dag erna was het nog niet helemaal over. Zoveel reizen en nieuwe indrukken kost natuurlijk ook veel energie! Zondag, na een reis van bijna elf uur (!), waren we weer terug in Sita Villa.

Het waren drie super leuke weekendjes weg, veel nieuwe en mooie plekken van Thailand ontdekt! :D Volgend weekend doen we iets rustiger aan en gaan we waarschijnlijk een dagje shoppen! :)

We vloggen deze hele reis trouwens ook op ons YouTube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC7DLcjSwMrmtU6cPwZ9poLg ! :D Dus als jullie het leuk vinden kunnen jullie ons daar ook volgen, dan hebben jullie ook een beetje een beeld bij alles wat we hier schrijven! :) Er staan inmiddels alweer zeven video's online!

Heel erg veel liefs van ons vanuit Thailand! :D

• 29 Februari 2016 - 18:04

Leo (pappie):

Weer een paar leuke avonturen beleefd!

• 04 Maart 2016 - 21:02

5 Borgonjes...:

Wow...echt niet normaal..zitten we hier in de regen/sneeuw..kou..en lees je die verhalen over mooie marktjes, cocktails, zwembaden...heeeerlijk!! Zo jaloers!! Geniet lekker verder samen!!