De eerste dagtripjes! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja & Elise - WaarBenJij.nu De eerste dagtripjes! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja & Elise - WaarBenJij.nu

De eerste dagtripjes!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja & Elise

07 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje vanuit Thailand! :) We hebben, zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, onze eerste week school hier prima overleefd. Het was wel veel, ook omdat het natuurlijk allemaal nieuwe dingen waren en nieuwe indrukken, en we moesten echt elke dag vroeg beginnen deze week. Maar: vanaf nu wordt het alleen maar beter want er komen steeds minder lessen per week! :) Dus wij zijn happy!

Na deze lange schoolweek (die maar tot donderdag duurde, dus eigenlijk viel het wel mee), zijn we vrijdag naar Ayutthaya gegaan. Deze trip werd georganiseerd vanuit school, het was een soort welkomst tripje en we konden ons ervoor inschrijven. Er waren dus ook wel een aantal die niet mee zijn gegaan, maar het grootste deel van de studenten is gewoon gegaan. De trip werd in z'n geheel georganiseerd door school, en was gratis. Ayutthaya is een oude Thaise stad, en we begonnen de ochtend bij Bang Pa-In, ook wel Summer Palace. Dit is een soort park met een paleis, en het is allemaal enorm mooi aangelegd én onderhouden. Daar konden we anderhalf uur rondlopen en foto's maken voordat we verder gingen. Er was ook water, een soort van vijver maar dan redelijk groot, en daar hebben we een krokodil gezien! Ook dit soort dingen kom je gewoon tegen hier, we zijn ook al een aantal slangen, hagedissen, en nog wat enge beesten tegengekomen, ook gewoon rond huis.

Na Bang Pa-In gingen we naar Baan Hollanda, een Nederlands museum in Thailand. Het was wel grappig om te zien, vooral omdat Thaise mensen ons landje blijkbaar interessant vinden, maar het museum was niet heel groot en wij weten natuurlijk alles al over ons land! :) Daarom zijn we hier niet heel lang geweest. Wel hebben we hier een groepsfoto gemaakt. Na Baan Hollanda zijn we naar een restaurantje gegaan waar we wat gingen eten. Het was allemaal echt heerlijk en goed geregeld daar. Alleen heb ik, met mijn domme acties, een chili peper opgegeten... Ja, ik dacht dat het paprika was. En nee, klopt, paprika hebben ze hier helemaal niet in Thailand dus ik weet ook niet waarom ik zo'n domme actie maakte. Maar heet was het wel in ieder geval. Jeetje! Ik moest echt even bijkomen, vooral omdat het maar bleef branden! Dat gaat mij dus (hopelijk) geen tweede keer gebeuren.

Na de lunch zijn we verder gereden (we gingen met twee bussen) naar de tempels. Het woord "Wat" is Thais voor tempel, en we gingen naar Wat Mahatat, Wat Phra Si Sanpet en Wat Mongkoi Bopit. De tempels waren mooi en indrukwekkend, maar het was allemaal buiten in de zon, en laat vrijdag nou net één van de warmste dagen tot nu toe zijn... Wat hebben wij gezweten zeg! Gevoelstemperatuur was ongeveer 40 graden, en wandelend met een rugzak in de zon is dat niet heel prettig. Maar ach, je moet er wat voor over hebben! :) Bij één van deze tempels waren olifanten in de buurt en ja hoor, net toen wij terug wilden lopen naar de bus kwam er een olifant aan! Wij zijn dus even gaan wachten tot dat de olifant er was en hebben hele mooie foto's kunnen schieten hiervan. En natuurlijk was het ook heel erg bijzonder om zo dicht naast zo'n mega dier te staan! Hierna ging de bus weer naar huis en was onze dag afgelopen, maar we hebben wel enorm genoten deze dag!

Zaterdag zijn we met 21 in totaal naar de Erawan Watervallen geweest. Dit hebben we wel zelf geregeld. We moesten dus van die autobusjes regelen, daar kunnen ongeveer 12 personen in, en twee chauffeurs. De dag begon al heel vroeg, 6:30 gingen we verzamelen dus 5:30 ons bed uit. Na ongeveer 2 uur en 30 minuten rijden maakten we een korte stop bij de River Kwai Bridge, de bekende brug die aangelegd is door krijgsgevangenen. Volgens internet zijn hier ook een aantal gevangenen gesneuveld tijdens het aanleggen. Deze brug is gewoon een treinspoor en het was dan ook wel weer best spannend om de brug zo'n eind op te lopen, want hoe weet je eigenlijk wanneer er een trein aan komt? Maar desalniettemin was het uitzicht weer fantastisch. Daarna zijn we verder gereden naar ons eindpunt, Erawan National Park. Na een toiletbezoek en wat eten zijn we naar binnen gegaan, en het was toch even anders dan we verwachtten! We hadden het wel even op internet uitgezocht, en we hadden gezien dat we wel een eindje moesten lopen, maar we hebben een complete work-out gehad. Om bij de eerste waterval te komen moesten we al 500 meter lopen. Nou hoor ik jullie denken, 500 meter? Dat is toch niks? Nee klopt. Dat is ook niks. Maar als het 32 graden is, en je flink omhoog moet, is 500 meter toch best een eindje!! Maar de eerst waterval was meteen al prachtig. Dus dat was het zeker waard. Er waren 7 watervallen in totaal, en steeds moesten we dus hoger klimmen. Na ongeveer de 4e waterval gingen de gewone paden en de normale trappen over in flinke stenen, smalle en nogal onstevige trappetjes, boomstammen, noem maar op. Dat was een hele toer, om bij die 7e waterval te komen! Maar het was het allemaal waard, enorm zwaar en helemaal kapot kwamen we aan maar een prachtige waterval liet ons meteen weer glimlachen. Het water daar is zo helder dat je de vissen ziet zwemmen en in elke waterval mocht je zelf ook zwemmen, dus we zijn bij de 7e waterval gaan zwemmen. Die vissen die daar in het water zitten, zijn van die visjes die ze ook gebruiken voor de Fish Spa. Misschien kennen jullie dat wel, die eten dan aan je voeten. Is de laatste jaren helemaal een hype, iedereen wilde het proberen. Verschil nu was alleen wel dat de visjes die ze gebruiken voor de Fish Spa, mini visjes zijn. De vissen die hier in het water zaten en dus dolgraag aan je voeten eten, waren nogal groot. We vonden het allebei dan ook een vreselijk gevoel!! Waarschijnlijk hebben de mensen om ons heen nogal gelachen om ons, want we bleven maar gillen en gek heen en weer springen! Daar bij de 7e waterval kon je ook een stukje zwemmen en dan in je zwemkleding verder klimmen naar een watervalletje waar je onder kon staan. Dat hebben we dus ook gedaan. Prachtig uitzicht en ook prachtig om gewoon midden in deze mooie natuur te staan!

Na de 7e waterval zijn we weer naar beneden gegaan. We hadden allebei enorme trek en we waren alweer even onderweg. De klim naar beneden was bijna nog enger dan de klim naar boven, want nu moest je echt goed opletten dat je niet misstapt. Helaas ben ik wel gevallen, op het pad tussen de 4e en de 5e waterval. Ik heb aan de val een aantal schaafwonden en blauwe plekken over gehouden, maar gelukkig bleef het daarbij! Omdat je op een heuveltje staat rol je natuurlijk iets verder, en het had ook heel anders af kunnen lopen.

Toen we eindelijk weer beneden waren, hebben we ons omgekleed en zijn we wat gaan eten. Daar waren we wel aan toe, het was inmiddels 15:30 en toen pas hebben we lunch gehad. Maar, het was echt een prachtige dag! En zoiets als dit vind je in Nederland echt niet! We raden het dan ook iedereen aan die naar Thailand komt of al in Thailand is, om gewoon even naar de Erawan Waterfalls te gaan, want het is hier prachtig!

De foto's en eventuele video's bij deze twee dag tripjes zal ik bijvoegen. Maar ik waarschuw jullie alvast, misschien worden jullie wel jaloers....

Veel liefs!
Elise en Natasja

• 16 Februari 2016 - 12:47

Evelien:

Wat weer een leuk filmpje meiden!
    Dank...
    Enneh dat wijntje word vast door jullie broertjes klaar gezet.
    Lieve groet,
    Evelien

• 28 Februari 2016 - 19:35

Petra Van Soldt:

Hoi Elise (en Natasja)

wat leuk dat jullie een blog bijhouden! Jullie schrijven hartstikke leuk en de foto's zijn ook mooi. Een superervaring, mooi dat jullie dat mee mogen maken!
    Heel veel plezier en haal het maximale eruit!

groetjes uit Zwolle van de familie van Soldt