Onze eerste dagen school! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja & Elise - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen school! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja & Elise - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen school!

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Natasja & Elise

03 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Hoihoi iedereen!!

Allereerst heel erg bedankt voor de leuke reacties van jullie op onze blog, heel erg lief! :) Sowieso erg leuk dat iedereen ons avontuur wil lezen op onze blog!

Het is alweer vier dagen geleden dat we onze laatste blogpost hebben geschreven. Hierin vertelden we dat we naar Future Park zouden gaan met de hele groep studenten. Dat was zondag rond één uur en het was echt enorm druk daar. Wij hebben in Nederland natuurlijk altijd een rustdag op zondag en vaak zijn de winkels dicht, alleen open op koopzondag. Hier doen ze daar niet aan, super veel mensen overal haha! Future Park was echt een enorme shoppinghall, met o.a. winkels die wij ook kennen zoals de H&M, Yves Rocher, Body Shop, Mc Donalds, etcetera. Ze hadden er ook een winkel met broodjes, dus daar hebben we natuurlijk even gelucht na alle bordjes rijst. Om vijf uur gingen we weer naar huis, iedereen had allemaal wc papier gekocht, kussens (want die hier in het appartement zijn net stenen hahaha): allemaal spullen die wij vergeten waren! :P Gelukkig is het hartstikke dichtbij!

Als we 's avonds trouwens weggaan bij het appartement vraagt de security man om ons kamernummer, welke hij dan noteert. Wanneer we weer terugkomen schrijft hij dat ook op, zodat ze weten dat we weer veilig in het appartement zijn, wel een fijn gevoel! Ook hangen er overal camera's!

Maandag was onze eerste dag op de campus, de introductiedag! Na een lekker ontbijtje met een broodje kaas, fruit en yoghurt moesten we om half negen 's ochtends verzamelen. Iedereen in een wit bloesje met een zwarte rok voor de meisjes en voor de jongens een lange zwarte broek, een heel grappig gezicht. Allereerst kregen we een algemene introductie over de Rangsit University campus, daarna een introductie over onze minor 'Spa & Health business concepts'. Hierna kregen we les in de Thaise cultuur en taal. Zoals ik al in onze tweede blogpost schreef was dat ik vooral uitkeek naar het Thaise dansen, maar helaas was de vrouw die dit gaf er niet! Gelukkig maakte de vrouw van de Thaise cultuur en taal lessen alles goed, wat een grappig mens wat dat! Iedereen moest steeds zo om dr lachen! :D Na deze lessen gingen we naar buiten voor een groepsfoto van alle studenten uit Leeuwarden, deze voegen we bij ons verhaal zodat jullie die ook kunnen zien! :) We kregen een lunch en daarna een praktische les over waar we alles konden vinden in de gebouwen op de campus. Om alles wat duidelijker te maken kregen we een campus toer van Thaise studenten. Deze waren echt super verlegen en durfden eigenlijk niet naar voren te stappen om de rondleiding te geven! Ook dingen uitleggen aan ons vonden ze erg spannend, heel schattig! De Rangsit University is trouwens een privéschool voor de Thaise mensen, we mogen ook niet aan mensen buiten Rangsit zeggen dat we hier op school zitten, omdat ze dan denken dat we heel veel geld hebben. Na deze rondleiding kregen we een bananencakeje en hadden we een quiz met hetzelfde groepje als de rondleiding. Ons groepje bestond uit zeven Nederlandse meiden en we wilden allemaal winnen natuurlijk! En ja hoor, we wonnen ook nog van de vijftien groepjes!!! :) We moesten naar voren voor een foto (die we ook bij het verslag voegen) en we kregen een bioscoopbon met nog wat extra geld voor wat lekkers. Echt super leuk om met z'n allen naar de film te gaan! Binnenkort maar even plannen! :) Na deze leuke gebeurtenis waren we vrij, het was ongeveer vijf uur! Een lange dag dus, die we heerlijk afsloten met een ijscappuccino en een aardbeien smoothie!

Dinsdag, gisteren, was onze eerste officiële schooldag! Meteen eentje van negen tot kwart voor vijf. Het waren allemaal lectures (hoorcollege's)! We vinden dit avontuur echt ongelofelijk tof, maar dit was even ons dip-dagje geloof ik! ;) Hoort er ook bij natuurlijk, weten we ook weer hoe een jetlag voelt haha! Natasja's voet lag (en ligt nog steeds) open door de ballerina's en ik had een beetje oorpijn door de druk in het vliegtuig tijdens het landen. Ik wilde voor de zekerheid even naar de dokter hier op school omdat het alweer vijf dagen geleden was dat we vlogen en het is toch gratis hier. Dit duurde uiteindelijk een uur en nog hadden ze niet naar mn oor gekeken.. Het is even wat anders dan in Nederland! ;) Ik kreeg paracetamol mee en alles gaat wel weer goed gelukkig! Als troost gingen we weer naar Future Park waar we onszelf trakteerden op SUSHI! :) Het was zo'n restaurant met een lopende band, super leuk en helemaal niet duur! Maar 75 cent voor twee stukjes sushi! Hierna waren we weer helemaal happy! Daarna gingen we even schoonmaakspullen, wc papier, etc. halen. We gingen trouwens met een klein busje naar Future Park die vanaf school vertrekt. Dit kostten voor ons allebei samen in totaal maar 1,40 euro! Alles is hier veel goedkoper!

Vandaag hadden we onze tweede schooldag, ook weer van negen tot kwart voor vijf. Als laatste les deze dag hadden we een lecture over gezond eten van een super aardige lerares. Dit was echt super interessant, dit is natuurlijk echt een trend nu en leuk om daar wat dieper op in te gaan! Ook hebben we de keuken bezocht waar we kookworkshops krijgen. Na deze schooldag gingen we zwemmen met een paar andere meisjes! Het zwembad zit ook op de campus en kost 80 cent, echt niks! We moeten wel een badmuts dragen. Hygiënisch natuurlijk, maar erg charmant is het niet haha! Hierna gingen we met een groepje eten; rijst met kip en cashewnootjes. Het was een hele leuke dag!

Nu zitten we lekker even te relaxen, we hebben al wat voor school gedaan en nu even deze blogpost schrijven en meebleren met de muziek.

Morgen hebben we nog een dag les van 9 tot kwart voor vijf weer, met drie uur tussenuur. Vrijdag gaan we naar 'Ayutthaya', de oude hoofdstad van Thailand. Dit is door school georganiseerd maar niet verplicht. Ons lijkt het erg leuk en we hebben ons hiervoor ingeschreven. We hoorden dat heel veel mensen ook gaan, super leuk! Waarschijnlijk gaan we dit weekend naar de watervallen genaamd 'Erawan Waterfalls' met een groepje!

Tot het volgende verslag!!

Heel veel liefs van ons allebei vanuit Thailand!

• 03 Februari 2016 - 18:09

Leo:

Wat fantastisch allemaal!

• 04 Februari 2016 - 12:14

Marian En Amber:

Amber en ik hebben de video's uitgebreid bekeken..jullie hebben nu al veel gezien en gedaan! Echt fantastisch!!

• 08 Februari 2016 - 12:04

Wilma (en De Rest):

Hoi, hoi

Mis de foto's met de badmutsen.....;-)