Aangekomen in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja & Elise - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja & Elise - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bangkok!

Door: Natasja en Elise

Blijf op de hoogte en volg Natasja & Elise

30 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Hee hoi allemaal!

Een berichtje vanuit Thailand! We zijn eindelijk veilig en wel aangekomen in ons appartementje. Wat een lange reis was dat!
Tussen 19:00 en 19:30 donderdagavond waren we allebei met onze familie's op Schiphol. Elise haar vriendinnen kwamen ons ook nog even uitzwaaien. Het was echt super lief dat ze helemaal naar Schiphol waren gekomen, en zelfs nog een kadootje mee hadden genomen! Thanks meiden! De vriendinnen van Natasja konden er helaas niet zijn doordat het natuurlijk midden in de week was. Rond 20:45 hebben we afscheid genomen van iedereen en zijn we door de douane gegaan... We hadden 60 minuten om door de douane te gaan, maar dat viel alweer tegen: ze wilden de douane al bijna sluiten! We zijn nog nooit zo snel door de douane gebonjourd, jeetje. Daarna hebben we onze gate opgezocht en zijn we daarheen gegaan. Hier moesten we nog heel even wachten tot het vliegtuig geopend werd. Rond half tien mochten we het vliegtuig in en konden we onze stoelen opzoeken. Elke stoel had een schermpje in de stoel voor zich en we konden heel relaxt films kijken, spelletjes spelen (zoals ik dus heeeel veel Tetris gespeeld heb haha) en muziek luisteren! Het opstijgen was echt easy, zo'n groot vliegtuig en zo weinig turbulentie! Op de schermpjes kon je ook de voortgang van het vliegtuig bekijken, hoe hoog we vlogen, hoe snel, etc. Super vet! De vlucht naar Dubai was 6,5 uur en tijdens de vlucht werd er een diner geserveerd met de volgende gerechten: gerookte zalm met aardappelsalade, harissa kip met gestoomde rijst en groentes (Natasja) of gestoofd rundvlees met pepersaus, aardappelpuree en groentes (Elise) en als toetje frambozen cheesecake met frambozencompote. Daarbij werd ook nog een broodje geserveerd, met roomkaas, en wat crackertjes, een glaasje water en een chocolaatje. Heerlijk! Rond 7:35 lokale tijd kwamen we aan in Dubai en stopten we midden op de parkeerplaats van de vliegtuigen. Vanaf daar werden we met busjes vervoerd naar het vliegveld, wat uiteindelijk nog wel 20 minuutjes duurde! Daar hadden we best weinig tijd, en zijn we meteen weer gaan boarden voor de volgende vlucht naar onze eindbestemming! :) Toen mochten we in een dubbeldekker vliegtuig, super groot dus! Dit was een Airbus A380, dit is het grootste passagiersvliegtuig ter wereld! We vlogen met Emirates, wat ook nog eens de beste vliegtuigmaatschappij van de wereld is. We hebben dus een goede vlucht gekozen! Ook hier van Dubai naar Bangkok weer schermpjes dus genoeg vermaak. Hier werd er een lunch geserveerd met: garnalensalade met noedels, kip met aardappelpuree en gestoomde groentes en als toetje vanille cheesecake met caramelsaus! Ook hier weer broodjes en crackers, super goed geregeld allemaal dus!

Toen we geland waren in Bangkok, Thailand, kregen we eerst een immigratieformulier. Die moesten we invullen voor de overheid, waarschijnlijk omdat zij willen weten wie er in het land zijn. Daarna moesten we onze paspoorten en visums laten controleren en konden we eindelijk onze bagage ophalen. Gelukkig was alles er nog! We hadden allebei onze koffer laten sealen voor de zekerheid, en alles zat er nog op, aan en in. :) Tegen de tijd dat we eindelijk naar de mensen van Stenden Rangsit konden die ons zouden ophalen, waren we al anderhalf uur verder! Daar stonden ze fijn op ons te wachten, vier hele lieve meisjes. Ze vertelden ons dat we even moesten wachten op een andere vlucht en er waren al twee andere jongens dus daar mochten we even bij wachten. Daar mee kennis gemaakt en we hoefden gelukkig niet eens zo lang te wachten, de andere twee jongens van de laatste vlucht waren er vrij snel! Toen moesten we met de bus door Bangkok naar ons appartement. Het was ongeveer een uurtje rijden, maar na zo'n lange vliegreis, al dat wachten en de jetlag was dat uurtje ook wel meer dan voldoende! Het was niet heel druk op de weg, ik denk doordat het 's avonds was, dus met een uurtje waren we inderdaad bij Sita Villa, ons appartementje!

We kregen een korte uitleg van Mrs. Ann, de eigenaresse van het appartement, en daarna zijn we naar de kamers gegaan. We hebben een prima kamer met twee bedden, een bureautje, een koelkast (die we zelf aangevraagd hadden), een kast en een prima badkamer. Het was inmiddels 23:00 (lokale tijd) en we waren doodop! We zijn dus maar snel in bed gekropen. Natuurlijk spookt er van alles door je hoofd dus we bleven de hele tijd tegen elkaar praten, ook met dingen die op ons lijstje moesten om te kopen. Maar rond 1 uur zijn we toch eindelijk allebei in slaap gevallen, en sterker nog, we werden de volgende dag om half 2 pas wakker! We hebben dus bijna 13 uur geslapen! Geeft ook wel weer aan dat we dus kapot waren.

Om nog even terug te komen op Mrs. Ann, de eigenaresse van Sita Villa, wat een lieve vrouw is dat! Ze lacht heel grappig, maar ze houdt ons wel goed in de gaten. Zo moesten we een verklaring tekenen over de kamer, en mogen we na 23:30 geen lawaai meer hebben of feestjes bouwen. Ze vertelde ons verhalen van studenten die dat wel deden, en ondanks dat ze er wel om moest lachen, denken we niet dat ze het hier erg waarderen als we Sita Villa op z'n kop zetten.

Vandaag zijn we dus, toen we eindelijk wakker waren, even lekker gaan douchen en hebben we ons opgefrist, en daarna hebben we even wat gegeten en zijn we naar de winkels gegaan. We hebben de buurt een beetje verkend en zijn naar de supermarkt geweest om de benodigde dingen, zoals water en toiletpapier, te gaan kopen, de beroemde supermarkt voor reizigers: 7Eleven! Het is hier momenteel 34 graden, maar het valt mee met de warmte. Natuurlijk moet je geen extreem inspannende dingen doen, maar het is verder prima te doen allemaal. Er zijn hier wel veel zwerfhonden, maar het schijnt dat je ze geen aandacht moet geven en ze doen niks. Zo net kwam er een Ola Tuktuk langs met ijsjes, heel grappig! En in het stadje zagen we zelfs een kerstboom. We kunnen helaas geen woord lezen van alles wat er op de posters en reclames staat, in de supermarkt is dat we een beetje frustrerend.

Morgen gaan we met de hele groep studenten naar een winkelcentrum met de bus (geregeld door school), zodat we de benodigde schoonmaakspullen of andere spullen voor in de kamer kunnen kopen. Tot nu toe is onze kamer nog erg standaard, maar we proberen er echt ons plekje van te maken de komende week. We moeten hier immers tien weken wonen!

We zullen zo meteen een aantal foto's online zetten van onze reis die we tot nu toe hebben gemaakt, deze komen dan in het fotoalbum dat je in het overzichtje links kunt vinden.

Tot de volgende keer allemaal!

Liefs van Elise & Natasja vanuit een warm Bangkok!

• 30 Januari 2016 - 14:27

Bert En Diana, Luuc En Job:

Lieve Elise en Natasja,

Zo dat was een reis op zich zeg! Wat luxe allemaal in het vliegtuig en heerlijk gegeten.
    Wij zijn erg blij en dankbaar dat jullie daar veilig geland en aangekomen zijn.
    Wat een mooie foto's van jullie.
    Wij zijn ook benieuwd naar jullie appartement, willen jullie daar ook foto's van maken en van de school?

Meiden genieten daar he!
    Super dat jullie dit met ons willen delen.

Wij houden van jullie!!!

Heel veel liefs van Bert & Diana, Luuc en Job

• 30 Januari 2016 - 16:06

Opa En Oma:

Lieve Elise en Natasja,
    Wat fijn, dat jullie een goede reis hebben gehad.Wel vermoeiend, maar weer veilig geland en in het appartement aangekomen.
    Lijkt me leuk om te shoppen in Bangkok en lekker leuke dingetjes kopen voor de kamer.
    Geniet ervan. Dikke knuffels van Opa en Oma.

• 01 Februari 2016 - 18:38

Bert En Diana, Luuc En Job:

Lieve Elise en Natasja,

Wat een geweldige videofilm van jullie!! Wat een luxe in het vliegtuig zeg.
    En een mooie knusse kamer hebben jullie. Heel leuk gemaakt de film meiden!

Geniet ze daar he.

Dikke tüten van Bert & Diana, Luuc en Job

• 02 Februari 2016 - 11:01

Evelien:

Hoi meiden,

Wat fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen. Het zal eerst wel even wennen zijn of niet? De warmte, maar ook de andere kleuren, geuren en gewoonten...
    Tof om te lezen dat jullie een appartement bewonen wat in ieder geval een koelkast heeft. Best handig als het 35graden is. Leuke foto's hoor! Ik ben nu al benieuwd naar jullie volgende belevenissen en bijbehorende foto's.
    Dik genieten meiden!
    Lieve groet,
    Evelien

• 02 Februari 2016 - 11:07

Wilrik, Eelco, Arjan En Wilma:

Hoi meiden,

Superleuk om jullie verslag te lezen, wat een andere wereld, of niet.... Fijn dat jullie veilig daar zijn aangekomen!! En wat een luxe zeg in zo'n vliegtuig, hotel is er niets bij....;-) Is trouwens erg prettig om te weten dat jullie in ieder geval 's avonds om 23.30 uur gaan slapen...eh stil moeten zijn!! Geniet van de tijd daar, van alle indrukken. Morgen (woensdag) gaan wij weer wandelen dus zullen wij nog wel wat horen.

Groetjes,
    van ons.

• 03 Februari 2016 - 15:13

Reneke Boer:

Hallo meiden,

Zo ver weg en toch zo dicht bij. Wat super dat jullie de reisverslagen maken en ook nog filmpjes maken.
    Geeft mooi beeld hoor. Jullie genieten met volle teugen maar wij hier ook.

Dikke knuffel,

Reneke.